Thursday, 14.12.2017, 21:03НАЧАЛО | РЕГИСТРАЦИЯ | ВХОД

Меню

ВХОД

Login:
Password:

ТЪРСЕНЕ

ЛУНАТА

CURRENT MOON

МУЗИКА

СТАТИСТИКА

ПОСЕТИТЕЛИ ДНЕС

Демонология - Форум за магия
[ Ново от форума · Потребители · Правила · Търсене · RSS ]
Page 1 of 11
Forum moderator: IRBIS 
Форум за магия » МАГИЯ И ГАДАНИЕ » ГРИМОАРИ » Демонология
Демонология
theshadowDate: Saturday, 10.06.2017, 09:33 | Message # 1
Понякога влиза
Group: Модератори
Messages: 82
Reputation: 1
Status: Offline
Полага се да има такава тема тук, поне според мен таковата... За обсъждане на видове демони... С уговорката, че демони реално не съществуват и единственият смислен начин да се ползва този аспект на магията е символният чрез инвокация, медитация, по принцип- видове трансови състояния... Тук работа върши и хаос магията в частта със сигилите, до колкото всъщност сигилите са заимствани в хаос магията всъщност от демонологията...

Та... Ако на някой му се изброяват демони и аспекти към това- да пише по темата... Ако не... По-натам, като ми изпадне желание и свободно време, аз ще пиша...
 
theshadowDate: Saturday, 10.06.2017, 10:16 | Message # 2
Понякога влиза
Group: Модератори
Messages: 82
Reputation: 1
Status: Offline
Имам нещо общо писано по въпроса... Поствам го... Ако някой го копира- да ме указва като автор... По-натам ще пиша конкретика...

1. Демонология.

Особеност на халдейската магия (Вавилон), която в последствие се прехвърля в Гърция, Рим и средновековна Европа, представлява една систематизация от купища всевъзможни демони и божества, които управляват всевъзможни страни от човешката съдба и всеки от които си има свое лично и много съкровено име, произнасянето на което (както и в Египет), има за всеки от демоните/божествата неотменима сила и всъщност в имената е заключена и самата сила на тези демони и божества. От тук идват и всякакви формули и заклинания за най-различни случаи от човешкия живот. Заклинанията и формулите се прозинасяли на глас или се носели в тефилин, т.е. в кожена торбичка, прикрепена с ремък на ръката или на врата в съответствие с разни указания от страна на маговете. Запазените клинообразни надписи на подобни заклинания, назовават главно имена на демони.

От Вавилон и Египет, магията се пренася към евреите (които били изкарали едно халдейско, т.е. вавилонско пленничество), Гърция и Рим.

"Демон" на старогръцки се изписва δαίμονας (démonas) и с него се е означавало персонално, но не много индивидуализирано божество- покровител, което било от низш порядък, пакостливо и незлобливо. Гръцкото понятие ЕУ даймониа- ЩАСТИЕ се извежда етимологически че щастливецът има ДОБЪР ДЕМОН. Идеята за демоните е претърпяла значително развитие, особено по линия на християнството в един по-късен етап от демонската история.

Европейската демонология се заражда през средните векове като раздел на теологията и продължава своето развитие чрез гримоарите.
В демонологията на християните от ранното средновековие (така, както е представена в житията на светците), се разглежда главно дявола, при това като нещо съвсем конкретно. Дяволът - това е врагът, който е способен за достигане на своите собствени цели да приема хиляди образи. Но дяволът не е разглеждан като разрушител и източник на насилие, понеже християните тогава явно повече се плашели от изкушението и това е, което описвали.

Във византийската демонология от същата епоха (преди всичко- Михаил Пселл, 11 в.) , битува идеята за низшите и за висшите демони, като първите са представени като същества, на които възприемат вършенето на добро като нещо естествено, а висшите демони са представени като свирепи и безчувствени. Някои неоплатоници представят демоните като средното звено между хората и бога. Например Vitellio в своя трактат "За природата на демоните" твърди, че демоните са "средни сили" (mediae potestates), че са по-висши от човека и по-низши от ангелите, състоят се от души и тела и са смъртни. Отгласи от неоплатонизма са видни и в ересите на албигойците, сред които битувало вярването, че душите на хората са всъщност демони, които са вложени там, за да вършат свои си престъпления.

Официалната християнска пропаганда за нуждите на църквата създавала два образа на дявола, респ. на демоните. За целите на Инквизицията, демоните и дявола били представяни в ужасяващ облик и вършители на ужасни дела. За целите на борбата с християнските ереси, които често поставяли под въпрос върховенството на бога, като изтъквали властта на дявола и на демоните, на която бог никак не се противопоставял, официалната църква била принудена да изкарва дявола и демоните като смешници, едва ли не без собствена воля да направят каквото и да било, отказвайки да признаят дяволът и демоните като самостоятелен принцип, съществуващ заедно с божествения и паралелен на него.

През 15-17 век е върховият момент на зверствата на Инквизицията. Вниманието на демонолозите вече е насочено не толкова към демоните и дяволите, колкото към техните слуги. Трактатите от този период са запълнени с безкрайни дискусии за възможностите им, за техните реални или мними шабаши, за полети във въздуха (къде с метли, къде без метли) и т.н. През тази епоха вярата в реалното физическо съществуване на демоните и дявола е много вкоренена вече от църквата. От това вече следва и изменение на образа на самия дявол, при което той все повече и повече се превръща от изкусител в кървав тиранин и в палач на Бога, чиито престъпления са необяснимо жестоки.
Някъде през този период на "слугите" на демоните и на дявола почва да се гледа като на "пациенти", които следва да се лекуват чрез екзорсизъм. Идеята принадлежи на Йохан Вир (всъщност още се среща изписано и като Weier, Weyer, Wierus, Piscinarius). Това е човекът, който пръв в демонологията е задал тази гледна точка. В неговия трактат "За лъжите на демоните" (1563г.; КН. II, гл. 15), Вир различава:

1. Магове (magus) - те са предали душите си на дявола и на демоните съзнателно и затова носят пълните последствия за своите действия.
2. Вещици (saga vel lamia) - те са представени като нещастни женици, които са ги подлудили демоните и дяволите.

През 17 век развитието на естествознанието отчасти поразклатило вярата в демоните и дявола, отчасти довело в неговата трансформация в нов образ.

През този период започнали да бъдат възприемани идеите на лондонския лекар Робърт Флад, според който между демоните и планетите има нещо общо, т.е. демоните придобиват образа на космически сили. Те вече са фактор, заложен като част от уредбата на всемира и получават точно същия статут, както и законите на природата. Според въпросния Р. Флад демоните предизвикват да кажем болести, не защото много им се иска да предизвикват болести или защото си умират от омраза по адрес на хората, а защото са включени с тази си роля в системата на Космоса.

Създателят на лютеранството прави много интересна добавка в "характера" на демоните, изхождайки от известното "homo homini lupus еst" (човек за човека е вълк), като обявява, че демоните не могат да се понасят взаимно.

2. Гоетия

"Легеметон" се състои от 5 части: Goetia, Theurgia Goetia, Ars Almadel, Ars Paulina и Ars Noforia.

В Goetia са изброени 72 зли духове, а също така са описани магическият кръг, триъгълник и основните магически средства, които е използвал в своята магическа практика легендарният цар и маг Соломон. Демоните са точно 72, защото окръжността на пентаграмата (която е 360 градуса), разделена на 5 (броя на върховете на пентаграмата) прави 72.

Автор: The Shadow
 
MorganaDate: Saturday, 10.06.2017, 21:49 | Message # 3
Понякога влиза
Group: Потребители
Messages: 50
Reputation: 0
Status: Offline
theshadow, интересна тема отваряш. smile  За сега ще се задоволя само да чета.
 
IRBISDate: Sunday, 11.06.2017, 08:14 | Message # 4
Новак
Group: Модератори
Messages: 35
Reputation: 0
Status: Offline
За демоните знам това. Всички демони някога са били ангели. Те последвали Сатаната. Има девет ангелски ранга. Понеже демоните са били ангели, те също имат девет ранга. 

1 ранг. Демони, които се правят на богове и се представят за богове без да са такива. Такъв демон например е Велзевул.

2 ранг. Демони на лъжата. Те дават фалшиви пророчества и предсказания на ясновидци, екстрасенси и медиуми, които се бъркат, че демоните ги покровителстват. Пример за такъв демон е Питон.

3 ранг. Борци с божиите закони и заповеди. Техен повелител е Белиал.

4 ранг. Отмъстители. Внушават мисли за мъст, което не е по Божия закон за прошката. Такъв демон е примерно Асмодей.

5 ранг. Демони, способни да извършват чудеса, но не го ползват за доброто на хората. Техен повелител е самият Сатана.

6 ранг. Властват над въздушната стихия и мохат да предизвикват бедствия чрез нея. Способни са също и да предизвикват болести и епидемии. Повелителят им е Мерезин.

7 ранг. Разпалвачи на войни и на раздори. В състояние са да влияят както на огромни маси хора, така и на отделни лидери на хората. Могат да предизвикват войни и конфликти в огромни мащаби. Техен повелител е Абадон.

8 ранг. Обвинители и клеветници. Способни са да предизвикват всякакви разправии между хората чрез средствата на клеветите и на фалшивите обвинения. Повелител им е Астарот. 

9 ранг. Изкусители. Могат да приемат човешки облик. Ползата от общуването с тях обаче не е за хората, а за самите демони. Техен повелител е Мамон. 

Трябва да се познават много добре, преди да се работи с тях, защото например демонът Балберит, който много обича да си общува с екзорсисти, правейки се на добър и уж помагащ при екзорсизма, всъщност е в състояние да накара човек да се самоубие.


 
IRBISDate: Sunday, 11.06.2017, 08:30 | Message # 5
Новак
Group: Модератори
Messages: 35
Reputation: 0
Status: Offline
Монахът Михаил Пселт е на мнение, че е заблуда, че демоните живеят само в Ада. Споделям това мнение.

Според същността им, демоните биват:

1. Огнени демони. Обитават висшите слоеве на астрала. Не се интересуват от хората. Не се интересуват и от Ада. Трудно достижими са.

2. Въздушни демони. Обитават средните слоеве на астрала. Интересуват се от хората и от Ада. Това са тези същите, които са в състояние да предизвикват природни бедствия и катаклизми. Този вид демони се споменават в Гоетията.

3. Земни демони. Доста приличат на въздушните. Също обитават средните слоеве на астрала и имат сходни на въздушните демони умения и интереси. Някои от тях приемат човешки облик и живеят като хора.

4.  Водни демони. Аналогични са на въздушните и на земните демони. Способни са да вредят на всичко, свързано с вода. Много са агресивни. Често се появяват в облика на жени.

5. Подземни демони. Обитават пещери. Способни са да вредят на хора, работещи под земята, миньори и прочее.

Според Пселт от хора може да бъдат призовани всички демони без огнените. Призоваването се прави на място, което да съответства на същността на демона. Само за въздушните не е нужно мястото да е много специално, достатъчно е да е открито пространство.


 
IRBISDate: Sunday, 11.06.2017, 08:47 | Message # 6
Новак
Group: Модератори
Messages: 35
Reputation: 0
Status: Offline
През 15 век Алфонс ДеСпин прави класификация на демоните според това кой за какво може да се ползват. 

Според него има демони, които нападат само светци, а на останалите хора помагат при нужда. 

Някои демони се използват в черната магия за целителство и са в състояние да излекуват тежки болести и да дадат живот. Такива са Верин (от демоните на въздуха), Белиал и други.

Дагон може да бъде ползван да съдейства за контрол над природни източници на енергия и за усилване на мощта на ритуалите, в които стихиите играят важна роля.

За богатство и успехи помагат Белфегор, Велзевул и Мамон. Те помагат и за разорение на врагове.

Тайни знания и умения в магията дават Питон, Ронве и Делепитор. С демоните, които дават знания и умения трябва да се внимава, като се работи с тях, защото има демони на кошмарите, които също обещават знания и умения, но по време на сън пият от енергията на сънуващия.

За бели магове обаче пътят за работа с демони е затворен. Ако някой се занимава с бяла магия, той не трябва да работи с демони под никаква форма.


 
aspektDate: Saturday, 28.10.2017, 14:50 | Message # 7
Новак
Group: Потребители
Messages: 4
Reputation: 0
Status: Offline
Всичко което казвате си е така ,но преди да призове демон човек трябва да се подсигори че може да го изгони и да се защити от обсебване , като аз използвам кръг на Соломон от големия ключ
 
Цеци_ВихронравDate: Saturday, 28.10.2017, 20:30 | Message # 8
Посетител
Group: Потребители
Messages: 120
Reputation: 1
Status: Offline
Имам въпрос. На какъв език е това заклинание? И като не му знаеш превода как си сигурен, че е заклинание за защита и разваляне на магия, а не примерно магия за... За смърт, болест, бедност и т.н.?
Аз уизползвам наричане в магията и го правя на чист български, за да зная какво наричам.


Внимавай какво си пожелаваш... Може да реша да ти го дам!
 
Форум за магия » МАГИЯ И ГАДАНИЕ » ГРИМОАРИ » Демонология
Page 1 of 11
Search:

magic-school.ucoz.net © 2017 | uCoz