Monday, 20.11.2017, 15:47НАЧАЛО | РЕГИСТРАЦИЯ | ВХОД

Меню

ВХОД

Login:
Password:

ТЪРСЕНЕ

ЛУНАТА

CURRENT MOON

МУЗИКА

СТАТИСТИКА

ПОСЕТИТЕЛИ ДНЕС

Разлика между Гримоар/Книга на сенките и др. - Форум за магия
[ Ново от форума · Потребители · Правила · Търсене · RSS ]
Page 1 of 11
Forum moderator: IRBIS 
Форум за магия » МАГИЯ И ГАДАНИЕ » ГРИМОАРИ » Разлика между Гримоар/Книга на сенките и др.
Разлика между Гримоар/Книга на сенките и др.
IRBISDate: Thursday, 25.05.2017, 08:48 | Message # 1
Новак
Group: Модератори
Messages: 35
Reputation: 0
Status: Offline
Попаднах на разкошен отговор каква е разликата. Копирам го, защото си заслужава. Източникът е magicgatebg.com, а авторът е Lustre4108.

"Май имаш нужда от уточняване на понятията.
1. Гримуар - странно е, че значението на тая дума идва от "grammar' или граматика. Гримуарите са ръкописи от древността и средновековието, моменти, когато магията е била в апогея си. Съдържат план за това как се прави определена магическа церемония и като цяло са ужасно сложни като изпълнение. Трябва сам да си направиш оръжията(не да ги купиш от ибей) и то в определен ден и час се правят, да имаш храм, където да правиш призовавания и т.н. Магове в миналото са били богати хора, защото беден човек не е можел да си позволи всички тия неща.За справка- соломоновия гримуар изисква материали, които днес биха се равнявали като цена на една спортна кола от типа на Астон Мартин.

И най-вече- защото богатите хора са били грамотни и са можели да четат. Другото качество, което изисква да бъдеш маг от онова време е, че е трябвало да си супер трудолюбив, дисциплиниран(магическите действия от гримуарите изискват да вършиш работата с невероятна точност, една стъпка да прескочиш и не става нищо).

2. Книга на Сенките - това е много по-вероятно да е Уика термин, т.е. съвременен, а не да има нещо общо с автентичното вещерство от миналото. В нея вещицата не си води дневник на ритуалите, а записва алгоритъма(или ако щете рецептата) на ритуалите които прави. Обикновено те са доста по-елементарни от церемониалните практики.

3. Дневник на Ритуалната работа е вече нещо друго. Тук описваш как си изпълнил ритуала, какво се е случило по време на изпълнението, какво се случва след изпълнението и какъв е бил резултата. Това е като протокол от научен експеримент. Целите му са две: да ти даде ясна представа как върви напредъка ти и също така, което съм чувал че му се приписва като значение е, ако евентуално магическото ти развитие спре в задънена улица, или пък започнеш да усещаш, че полудяваш, да можеш да се върнеш назад.

4. Дневник на сънищата - това няма нищо общо с Дневника на Ритуалите, Книгата на Сенките и Гримуара. Това е съвсем отделен дневник, който не е задължителен, но е полезен. Без значение дали правиш ритуал или не, ти сънуваш, а сънищата могат да покажат много неща за самия теб."


 
theshadowDate: Thursday, 25.05.2017, 10:12 | Message # 2
Понякога влиза
Group: Модератори
Messages: 82
Reputation: 1
Status: Offline
Ще постна по-долу една моя разработка общо за гримоарите- за на който му е интересно... Само да уточня, че това нещо демоните и прочието- си е чиста проба суеверие... Такива са били времената, когато са се писали гримоарите, че хората са вярвали в какви ли не щуротии... Въпреки това - периодът е част от историческото развитие на магията и си заслужава да се познава поне от обща култура...

Гримоар (Grimoire) - с тази дума през средновековието са озаглавявали книги, съдържащи заклинания и магически формули. Произходът на думата "гримоар" не е известен, но се предполага, че идва от старофренски, заради "moire" (муар), което е вид коприна от викторианската епоха, получена след взаимодействието на обикновената коприна с вода.
От там и аналогът с магията - едно нещо се подлага на влияние от друго и накрая се получава трето.
Друга версия за произхода на името също води към френския - grammaire, т.е. граматика (схващано като граматика → сложна книга → книга за заклинания).

Съществуват най-различни поверия, свързани с гримоарите. Едно от тях гласи, че те могат да бъдат четени единствено от техния автор, но дори той самият бил подложен на опастност, тъй като в страниците на гримоарите са вплетени демони и отварянето на коя да е страница, ги пуска на свобода.

Друго поверие е свързано с идеята, че гримоарите са книги, в които се описва само черна магия и вещерство и всички заклинания се извършват с помощта на името на Сатаната. На практика обаче повечето гримоари са писани от християни, които включват името на Исус Христос и на бог в заклинанията си. Освен това авторствот она повечето гримоари се приписва на библейски персонажи (Енох, Соломон, Моисей и други), на римски папи
Лъв, Хонорий и други). Разбира се сред авторите на гримоарите има и черни магове, а също и разни хора с претенциите да са мъдреци. Заклинанията, които се включват в гримоарите са буквално всякакви.

В своята четвърта книга "Окултната философия" Агрипа дава описание на това как се пише Гримоар. Изискват се познания по рисуване, понеже на всяка страничка трябва да се нарисува демон, печата му, подписа му, атрибутите му и прочие. И се изисквали доста познания по магия, за да се вдъхне магическа сила на страничката, след като тя бъде завършена. А когато целият гримоар бъдел завършен, магът следвало да извика всички описани в него демони и да ги задължи да му положат клетва за вярност.

Най-известните днес гримоари са Завещанието на Соломон, Малкият ключ на Соломон, Гримоарът на папа Хонорий, Хептамерон, Шеста и седма книга на Моисей, Свещената магия на Абрамелин мага и други.

Гримоарите дават една голяма част от съвременния облик на ритуалната магия. В тази връзка сега отново ще се върнем на гоетията и ще разгледаме отново съставните и начините на построение на ритуалите, но вече на едно по-високо ниво на вникване в материята.

Класическите съставни, зададени от гримоарите, на който и да е ритуал, са:

Храм

В контекста на ритуалната магия, храмът, това е помещението, в което ще бъдат поместени Кръгът и Триъгълникът. Обикновено ролята на храм е играела стая, достъпът до която е бил ограничен. Тя е била освещавана и в нея са се правели специални ритуали, преди да бъде готова за правене на магии в нея.

Кръг

Кръгът в действителност не е просто очертание по пода, а е символ на Вселената на мага. Неговият център е източникът на Баланса и основна точка, от която се извършва промяната в заобикалящия мага свят. При работата с Гоетията, кръгът е задължителен и е важно условие за достигането на успех при извършването на магическата операция, а също така и са необходимо условие, за да може магът да управлява силите, които ще създава в Триъгълника.

Кръгът се изобразява в храма по начин, който вече е разгледан по-натам. Важно е символите, които ще бъдат вписани в кръга, да отговарят на личната вселена на мага (т.е. на неговата карта на света).

Класическият кръг, използван в Гоетията включва в себе си задължително изображението на змия, а по тялото на иврит са изписани Божествени имена, имена на ангели и архангели и други. Пространството между вътрешните и външните окръжности е в ярко жълто, а буквите се изписват в черно. Вътре в кръга се изобразяват 4 хексаграма, означаващи посоките на света и 4 пентаграма на пресечните страни. Следва да се получи нещо, което изглежда така:



Триъгълник

Според гримоарите както кръгът, така и триъгълникът, се явява класически елемент на ритуала. Това е мястото, където се създават силите, използвани в магията. Триъгълникът се чертае на определено разстояние от кръга, обикновено в посока Изток (или в друга посока според зависи за какво ще е предназначен ритуалът). От всяка стран ана триъгълника се пишат съответстващите имена, като класическият триъгълник в Гоетията съдържа 3 имена: ANAPHAXETON (велик бог на всички небесни войнства), PRIMEUMATON (Първият и Последният), TETRAGRAMMATON (името на бога, което според евреите е непроизносимо). От вътрешната страна на триъгълника в неговите ъгли се изписва MI - CHA - EL, т.е. името на архангел Михаил. В центъра на този триъгълник се вписва кръг, който е в зелено. Останалото трябва да е в бяло. Буквите се изписват с червено. В триъгълника, както и в кръга, може да бъдат палени свещи и благовония.

Но това е остаряла подредба. Единственото правило, което следва да се спазва е както и при кръга - това е символите да отговарят на личната вселена на мага.

Сигил (пентакъл или печат)

В триъгълника се разполага Сигил или Печат (класическите сигили са зададени като печати на демони и ги има например в Лемегетон и се различават много от сигилите в хаос магията). В някои гримоари се поставя изискването сигилът да се рисува с кръв върху пергамент. Сигилът се активизира по време на магията от самия маг. Не винаги сигилът се унищожава след приключването на магията.
Някои видове магии, описани в гримоарите изискват след приключването на магията, сигилът да бъде носен от мага за определен период от време или да бъде скрит на определено място за определен период от време.

Хексаграма

В Гоетията хексаграмата е символ на щит и знак, че магът се явява представител на силата на макрокосмоса. Традиционно се счита, че този знак е в състояние да накара духовете да приемат човешки облик. Вярвало се е, че това е един от най-важните магически инструменти.

В системата на Златната зора хексаграмата е възприемана като мощен знак, представляващ действието на 7 планети.

Пентаграма

Ако хексаграмата показва, че магът се намира в хармония с макрокосмоса, то пентаграмата показва, че магът е повелителят на микрокосмоса. В Гоетията пентаграмът се гравира на медальон от сребро или от злато и се носи на верижка като украшение. На обратната му страна обикновено е гравиран сигил.

Жезъл

Жезълът се явява символ на волята на мага. Обикновено се е изработвал от дърво (ореховово обикновено), по-рядко от метал. Съгласно традицията на гримоарите, жезълът следва да е осветен и да се съхранява в червена копринена калъфка. Стандартните размери за жезъл са от върха на пръстите до лакътя на мага.

Магически пръстен или диск

Съвременните магове, занимаващи се с Гоетия, отхвърлят употребата на магическия пръстен. Но и не забраняват при желание да бъде носен такъв.

Един от адептите, занимаващи се с Гоетия, който се явява защитник на позицията за ползата от носенето на магически пръстен, привежда в защита на тази гл. т. своето преживяване, което е следното:

Възползвайки се от традиционните текстове на Гоетията, той извиква Астарот (всъщност богинята Астарта, която може да се явява в какъвто си пожелае облик). Появява се дух с невероятна красота, който му замайва главата до там, че магът въобще изключил за каква цел изобщо е викал този дух. Целта на магията му била заместена от силното желание да излезне от кръга и да отиде при триъгълника. по чиста случайност погледът му си озовал върху пръстена и концентрацията му се възвърнала.

Меден съд

Съгласно легендата, цар Соломон затварял особено злите демони в меден съд и го запечатвал с оловен Печат. Приема се в Гоетията, че необходимост малка бутилка ще свърши работа за сплашване на непокорни духове. Върху бутилката трябва да бъде изобразен Печатът на духа.

Автор:
The Shadow
 
theshadowDate: Thursday, 25.05.2017, 12:12 | Message # 3
Понякога влиза
Group: Модератори
Messages: 82
Reputation: 1
Status: Offline
Quote Lustre4108 ()
Магове в миналото са били богати хора, защото беден човек не е можел да си позволи всички тия неща.

То и сега е така, таковата... Разликата е само в това, че трябват не съставки за незнайни ритуали, не пари за скъпи атрибути, а за знание... Знанието- реалното такова- струва скъпо... В смисъл такъв, че магия по булевардни книги, предназначени за масовия читател- не се учи... Това и П. Карол го е намекнал, като пише, че щом се нароят много такива четива на тема магия за масово ползване и значи обществото е в криза, тъй като това всъщност са шарлатани (бел. аз- изключение прави Кастанеда, но той е трудно и закодирано четиво, т.е. пак не е за всеки), а магията и в съвремието си остава все така една тайна, предназначена за ограничен брой хора- за такива, които я имат по наследство или за такива, които са готови много да плащат, за да научат нещо... Даром почти нищо от магията на никой не се дава...
 
IRBISDate: Thursday, 25.05.2017, 14:02 | Message # 4
Новак
Group: Модератори
Messages: 35
Reputation: 0
Status: Offline
theshadow, не е точно така. Преди хората, които са имали някакви способности, са били преследвани и убивани. Затова са се криели. Сега е много по-лесно да се учи човек на магия, отколкото преди, понеже вече няма нужда от криеници. Аз се съмнявам в мотивите на хора, които искат пари, за да научат някой на нещо. Това правят шарлатаните. Те винаги искат пари. Накрая никой не научават на нищо.

 
BalanarDate: Thursday, 25.05.2017, 14:16 | Message # 5
Посетител
Group: Потребители
Messages: 120
Reputation: 2
Status: Offline
Шадоу, това което си написал го имам в подобен вариант в Илюстрована Гоетия (книгата). Въпросът ми е според теб - какво наистина е важно в една евокация и как би било редно да се създадат триъгълници, кръг. От каква материя и така нататък. Примерно един кръг направен от въже как ти се струва?
 
theshadowDate: Thursday, 25.05.2017, 18:53 | Message # 6
Понякога влиза
Group: Модератори
Messages: 82
Reputation: 1
Status: Offline
Balanar, няма как да се направи евокация... Но става дума за цял набор от образи с определена логически обоснована натовареност, които може да се използват като помощни средства при работа с неосъзнатото или за повече ефектност при правене на магия- като при това се ползва инвокация... За целта ти трябва да си добър в съзидателната визуализация и да умееш да проектираш тези образи, които ще се инвокират (ако ти харесва- цели ритуали с тях) върху твоя вътрешен екран... Същата работа върши конструирането на сънища при ОС...
 
BalanarDate: Thursday, 25.05.2017, 19:02 | Message # 7
Посетител
Group: Потребители
Messages: 120
Reputation: 2
Status: Offline
А защо си си направил труда да описваш толкова точно всичко след като не вярваш в призоваването на нематериални същества  wink ?

Един вид ти мислиш, че всичко е плод на фантазията и човек да си повярва достатъчно, а тези спомагателни неща биха подкрепили това и увеличили многократно ефекта и възможността да се случи.
 
theshadowDate: Thursday, 25.05.2017, 20:14 | Message # 8
Понякога влиза
Group: Модератори
Messages: 82
Reputation: 1
Status: Offline
Balanar, аз съм потомствен маг, но ми е страст да изучавам магията подробно... Включително е имало периоди, когато имах времето и парите да изградя връзките да уча магия при условията на заплащане. Нямам предвид връзки с хора, които публично се пъчат за магове и искат пари, за да научат някой на уж, на магия - такива е ясно, че са шарлатани... Имам предвид хора, които никога не се показват и работят чрез посредници... И до самите посредници също не може всеки да стигне... Изискват се определени умения в магията и въпросът не опира само до пари... Как да е... Отклоних се от темата... Да се върна на нея... Мисълта ми е, че затова мога да си позволя труда да описвам толкова точно всичко...

Както и Кастанеда го е написал... Линиите в магията са две- стара и нова...

Старата линия... В миналото маговете са считали, че магията трябва да е нещо сложно и поради това доста са си усложнявали сами живота с всевъзможни ритуали и още повече, че тези ритуали често са включвали масово разпространените суеверия от онези времена, на които са били жертва и самите магове... Получавало се е тегаво и времеотнемащо... Често са писали за опасността от полудяване... Без да си дават сметка, че суеверията и ритуалите - понеже съдържат голяма доза фантазия - са основната причина за появата на психичните отклонения, които маговете са описвали...

Тази магия от старата школа, както е и посочено из форума, е била достъпна за малцина богаташи... Скъпо занимание, заради изискванията за материали, изработка на разни магически инструменти и за площ за храм и... И т.н. Опасно занимание- някои от употребяваните билки в ритуалната част, освен редки, били и халюционогени, че и отровни... А познанията за халюцинациите в миналото са били повече от плачевни и халюцинации са вземани за самата истина... Добави и разбиването на психиката от приемането за истина на фантазиите от билките... Резултатът е предвидим, да... Отделно църквата ги гонила и убивала, освен ако не са в близки отношения с владетеля... Което допълнително утежнявало всичко...

Новата линия... Изхвърля всичко от старата линия... Няма ритуали... Няма магически роби, жезли и прочие атрибутика на старата линия... Отговаря на харектеристиките- бързо, сега, веднага... Ако ще се ползва терминологията на П. Карол- работи се само и единствено с магически транс... Друго не е нужно... И визуализацията не е нужна... И всъщност- аз лично не я препоръчвам визуализацията и въобще ползването на зрителното сетиво, понеже много лесно се лъже (аз защото по същество из между всичките ми умения- предпочитам магията на илюзията, трикстър съм)...

И... На практика всеки може да направи всичко (стига да знае как) и ако някой го влече- може със средствата на новата школа да направи действащ дори най-идиотския ритуал от старата школа (от типа- три пъти подскочи на десен крак и плесни с ръце- и то ще стане)... Примерно... То защото всъщност ритуалът не е магия... Магията се дължи не на поредицата ритуални действия, а на - нещо елементарно, което се случва при магическия транс...

Или накратко... Не можеш да призовеш нематериално същество, защото такива няма... Можеш да използваш аспекти, образи, всичко което ти хрумне- буквално за всичко, каквото ти хрумне... Въпрос на желание и на умения... И на хрумвания кое за какво би могло да ползваш...

Всъщност, можеш и дори да имитираш евокация- няма да е истинска, но можеш да накараш трети лица да видят "нематериално същество" или няколко такива... Само дето не го препоръчвам... Аз защото навремето направих една такава простотия (моя голяма грешка) и на човека, на който се случи, му замина психиката за доста дълъг период от време...

Та... Можеш да направиш много подробна магия с ритуал... Или пък не... Както те влече... И както можеш... Изборът е твой...


Message edited by theshadow - Thursday, 25.05.2017, 20:20
 
BalanarDate: Friday, 26.05.2017, 12:20 | Message # 9
Посетител
Group: Потребители
Messages: 120
Reputation: 2
Status: Offline
Сянка, до колкото разбирам ти свеждаш нещата до достигане на желанието в подсъзнанието, което се случва в състояние на Транс. Разбира се не го отричам това, че е така, но как би обяснил промяната на фактори, които не зависят от нас.
Ако вкараш в подсъзнанието си нещо, то ти ще започнеш да работиш в тази насока и да изпълняваш целта си - факт!
Но има не малко случаи, в които се влияе на събития, които не зависят от оператора.
Как се случва такава намеса ако всичко се свежда до едно вграждане на цели в подсъзнанието и не вярваш в етер, душа, нематериални същества и всичко останало.
 
theshadowDate: Friday, 26.05.2017, 16:53 | Message # 10
Понякога влиза
Group: Модератори
Messages: 82
Reputation: 1
Status: Offline
Balanar, магията е управление на енергия, но не положителна или отрицателна, защото това не е име на енергия и такива енергии във Вселената няма, а на електромагнитна такава... Електромагнитната енергия е една от съставните на мисълта... Но мисълта сама по себе си не е достатъчна за направата на магия... Магията е много повече... А работата с несъзнаваното (подсъзнание е грешен превод, който не отразява какво Фройд е влагал в термина)- това е по-скоро психология, не точно магия... Но върши работа... А което върши работа... Значи няма проблем да се ползва...

Не е до не вярване или невярване в етер... Имам ги познанията по физика и етер няма, както и няма нематериални същества, и душа няма...
 
theshadowDate: Friday, 26.05.2017, 16:58 | Message # 11
Понякога влиза
Group: Модератори
Messages: 82
Reputation: 1
Status: Offline
Quote Balanar ()
Но има не малко случаи, в които се влияе на събития, които не зависят от оператора.

Програмирането на ситуация е нещо трето... Там има работа с причинно-следствени връзки...
 
BalanarDate: Friday, 26.05.2017, 22:18 | Message # 12
Посетител
Group: Потребители
Messages: 120
Reputation: 2
Status: Offline
Шадоу, отговаряш малко неразбираемо за мен и сякаш отклоняваш въпроса.
Кажи как се случват нещата според теб?
 
Цеци_ВихронравDate: Saturday, 27.05.2017, 05:41 | Message # 13
Посетител
Group: Потребители
Messages: 118
Reputation: 1
Status: Offline
Quote Balanar ()
Шадоу, отговаряш малко неразбираемо
Баланар ще опитам да дам по-разбираемо обяснение на думите на Сянка, че вече съм му свикнала... biggrin 

Quote Balanar ()
но как би обяснил промяната на фактори, които не зависят от нас.

Както вече писа Сянка магията е управление на енергия, а тя може да се ползва не само да атакуваш някого, но и да направляваш действията му. Съответно при програмиране на ситуация можеш да повлияеш (не изцяло, но все пак...) на действията на останалите участници в ситуацията. Друг въпрос е колко е коректно това като действие и намеса в чужд живот.
В нашият форум Майселф ме научи как при комбинирането на някой руни и с насочена енергия мога буквално да сложа думи в устата на друг човек.

Това с евокации и инвокации... Нещо не ме влекат тези техники, но ако ти помагат да се концентрираш и да управляваш по-лесно енергията си ги ползвай.
Другият ти въпрос:

Quote Balanar ()
как би било редно да се създадат триъгълници, кръг. От каква материя и така нататък. Примерно един кръг направен от въже как ти се струва?

Аз лично понеже съм калпазанка и триъгълника и кръга просто бих ги визуализирала. Но пък щом те кефи можеш да ги направиш от въже, да ги очертаеш с тебешир или пък със горящи свещи, ако не се страхуваш че ще подпалиш къщата... Реално можеш да ги направиш от всичко по твой вкус, защото те ти трябват само за да се настроиш за подходящият транс.

Май почти успях да преведа научните обяснения на Сянка. smile
Той е изключителен и научавам много от него, но по някога и на мен ми е трудно да си преведа научният му подход на разбираем език. wink


Внимавай какво си пожелаваш... Може да реша да ти го дам!
 
Форум за магия » МАГИЯ И ГАДАНИЕ » ГРИМОАРИ » Разлика между Гримоар/Книга на сенките и др.
Page 1 of 11
Search:

magic-school.ucoz.net © 2017 | uCoz